Mand

Je mand is leeg

Mand

Je mand is leeg

Verkoop- en leveringsvoorwaarden

De volgende verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen gedaan in een winkel van JYSK Nederland of op JYSK.nl. voor bezorging in Nederland. Alle overeenkomsten voor een aankoop in een winkel van JYSK Nederland of gedaan op JYSK.nl moeten in het Nederlands worden gemaakt.

KvK-nummer: 34241425

BTW: 8152.83.726.B.01


Laatste update: 2018-06-18

1. PRIJZEN VAN ARTIKELEN

De prijs van afzonderlijke artikelen staat vermeld in het artikeloverzicht, op de productpagina en in de winkelmand.

  • De prijs van een artikel in een fysieke winkel van JYSK Nederland en op JYSK.nl verschilt niet.

  • De getoonde prijs van een artikel is inclusief BTW en accijnzen.

  • De prijs van een artikel is exclusief bezorgkosten, omdat de bezorgkosten afhankelijk zijn van het type levering. Bekijk hier de bezorgkosten.

  • De beschikbaarheid en prijs van de producten van JYSK Nederland zijn onder voorbehoud van uitverkochte artikelen, evenals druk- en prijsfouten. Dit geldt voor zowel gedrukte aanbiedingen (in advertenties en folders) als voor alle informatie op JYSK.nl. In het geval van een prijsfout zullen we deze zo snel mogelijk corrigeren.

  • Alle prijzen zijn actueel en worden regelmatig bijgewerkt.

  • De prijs van het artikel op het moment van aankoop is de prijs die je ervoor betaalt.

  • Prijsgarantie

Als we per ongeluk een artikel te laag hebben geprijsd, zijn we niet aansprakelijk voor het leveren van dat artikel tegen de aangegeven prijs, op voorwaarde dat we je op de hoogte brengen voordat we het artikel naar je verzenden. In die omstandigheden behouden wij ons het recht voor jouw bestelling te annuleren. In het geval dat we jouw bestelling annuleren, geven we je een volledige restitutie van het betaalde bedrag inclusief bezorgkosten in overeenstemming met ons retourbeleid.

PRIJSGARANTIE

Als je een aankoop hebt gedaan in één van onze winkels of via JYSK.nl en het artikel wordt binnen 30 dagen na aankoop goedkoper aangeboden, ontvang je het prijsverschil terug op een cadeaukaart.

Dit geldt ook als tijdens deze 30 dagen de prijs verhoogd is.

De prijsgarantie is geldig:

  • tot 30 dagen na jouw aankoop
  • op vertoon van jouw aankoopbewijs


De prijsgarantie geldt niet voor:

  • de uitverkoop van tuinartikelen en kerstartikelen
  • artikelen die ons assortiment gaan verlaten of showmodellen
  • speciale aanbiedingen tijdens winkelopeningen- of heropeningen
2. BETALING

Je betaalt op JYSK.nl door op 'Order goedkeuren en betalen' te klikken (stap 3 in het koopproces). In de winkelmand staat de totale prijs voor de aanschaf inclusief btw en bezorgkosten. Het is deze totaalprijs die je betaalt.

Creditcard

Je kunt onderstaande Nederlandse creditcards gebruiken. Betalen met een niet-Nederlandse creditcard is niet mogelijk. JYSK betaalt de kaartkosten.

- Visa

- Master Card

Als je met creditcard betaalt, ben je zonder eigen risico verzekerd tegen misbruik. Als jouw creditcard wordt misbruikt, kun je eisen dat de kaartverstrekker het bedrag naar jouw rekening terugstort.

Jouw betaling vindt plaats via een veilige, versleutelde verbinding, die ervoor zorgt dat jouw betalingsgegevens niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. Jouw betaling wordt gegarandeerd via onze betaalpartner. Wij garanderen dat wij geen gevoelige gegevens opslaan op onze eigen server. JYSK kan deze gegevens op geen enkel moment inzien en wij mogen het betalingsbedrag pas van de creditcard innen op het moment dat de artikelen uit ons magazijn worden verzonden. 

Er wordt om de volgende gegevens gevraagd:

- Kaartnummer (16 cijfers aan de voorzijde in de kaart gestanst)

- Vervaldatum (aan de voorzijde in de kaart gestanst)

- Controlecijfers (drie cijfers aan de achterkant van de kaart direct boven de magneetstrip helemaal rechts)

iDEAL

Bij een betaling via iDEAL wordt het betalingsbedrag direct afschreven.

3. ORDERBEVESTIGING

Zodra je jouw bestelling geplaatst hebt, sturen wij een orderbevestiging naar jouw e-mailadres. Deze orderbevestiging bevat de volgende informatie over:

  • jouw bestelling

  • het afleveradres

  • de betalingswijze

  • de levertijd

  • de prijzen

  • contactinformatie voor de JYSK klantenservice

  • informatie over het recht van herroepen en reclameren.

Jouw bestelling is een aanbod voor jou om van ons te kopen. Let er op dat de orderbevestiging niet geldt als acceptatie van de betaling van jouw bestelling bij JYSK Nederland.

Niets wat we doen of zeggen leidt tot acceptatie van jouw bestelling tot het moment dat je een e-mailbericht ontvangt die aangeeft dat jouw bestelling is verzonden. Op dat moment wordt er een contract opgesteld tussen ons en jou voor de aankoop en verkoop van het door jou bestelde artikel.

Zodra het contract is gemaakt kun je jouw bestelling niet meer wijzigen (het is wel mogelijk je bestelling te annuleren zoals aangegeven in ons retourbeleid.

Tot elk moment voordat het contract is gemaakt, kunnen wij een artikel afwijzen voor levering. Als een artikel niet geleverd kan worden en de betaling is al uitgevoerd, ontvang je een volledige terugbetaling van elk bedrag dat al is betaald voor het artikel in overeenstemming met ons retourbeleid.

We doen ons best ervoor te zorgen dat we altijd alle artikelen op voorraad hebben en we informeren je wanneer een artikel niet op voorraad is. Als om wat voor een reden buiten onze controle het niet mogelijk is een artikel te leveren, hebben wij geen aansprakelijkheid richting jou behalve ervoor te zorgen dat je voor dat artikel niet betaalt of het aankoopbedrag ervan terug ontvangt.

In het belang van onze klanten kunnen wij beperkingen geven op het groot inkopen van bepaalde artikelen. Als je probeert grote aantallen te kopen kan je een bericht krijgen dat aangeeft dat je het aantal artikelen in je bestelling moet verlagen.

Als je jouw orderbevestiging nogmaals wilt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

4. FACTUUR

Vanaf het moment dat JYSK de artikelen verstuurt, ontvang je een e-mail met daarbij een factuur in de bijlage. Deze factuur bevat informatie over:

  • jouw bestelling

  • het afleveradres

  • de betalingswijze

  • de levertijd

  • de prijzen

  • contactinformatie voor de JYSK klantenservice

  • informatie over het recht van herroepen en reclameren.

Eventuele onderhoudsvoorschriften worden bij de e-mailfactuur ingesloten. Wanneer jouw artikel onder de garantievoorwaarden valt, staat dit op de factuur, die ook geldt als garantiebewijs.

Als je een mobiel telefoonnummer hebt ingevoerd tijdens het bestelproces, ontvang je een sms-bericht wanneer jouw order onderweg is.

5. BEZORGING

We bieden de volgende verschillende bezorgmogelijkheden:

1.  Bezorging in een Nederlandse JYSK winkel – geen bezorgkosten

Je hebt twee mogelijkheden voor het ophalen van jouw bestelling in een JYSK winkel, waarbij je geen bezorgkosten betaalt.

Click & Collect kan worden gebruikt bij alle artikelen die beschikbaar zijn in de winkel. Als je kiest voor Click & Collect ontvang je binnen 1 uur een bericht van de winkel om te bevestigen dat jouw reservering klaarstaat. Vanaf dat moment kun je jouw reservering binnen openingstijden van de winkel afhalen. Dit kan tot en met 2 dagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen. Je betaalt deze reservering in de winkel wanneer je deze afhaalt.

Ophalen in de winkel lijkt op Click & Collect maar geeft je de kans om uit een groter aanbod van artikelen te bestellen. Deze artikelen worden verpakt in ons centrale distributiecentrum in Denemarken en naar de gekozen winkel verzonden. Houd hierom rekening met een levertijd van 4 tot 8 werkdagen voordat je de bestelling kunt afhalen. Je kunt alleen kiezen voor het online bestellen en ophalen in de winkel bij een  minimale bestelwaarde van € 70. De betaling wordt online uitgevoerd via iDEAL of een Nederlandse creditcard.

2.  Thuislevering op eigen gekozen adres – wel bezorgkosten

JYSK bezorgt in heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Wanneer je bij JYSK een bestelling plaatst, proberen wij zo snel mogelijk de bestelling bij je thuis te bezorgen of bij de gekozen winkel. De gemiddelde levertijd is 4 tot 6 werkdagen. 

Voor bezorging op Texel kun je contact opnemen met onze winkel in Den Helder op telefoonnummer 0233 668165.

We maken onderscheidt tussen:

- Pakketpost voor kleinere artikelen – zoals dekbedden, handdoeken en linnengoed
- Vrachtpost voor grote artikelen – zoals matrassen, bedden en meubelen

JYSK Nederland bepaalt het type levering op basis van het gewicht en grootte van de bestelde artikelen.

In het geval dat een order gesplitst moet worden in twee of meerdere leveringen veroorzaakt door voorraadproblemen, is JYSK Nederland verantwoordelijk voor mogelijke extra kosten.

We raden aan een mobiel telefoonnummer in te voeren bij het plaatsen van jouw bestelling zodat wij of onze vervoerder via sms contact met je op kan nemen over de levering.

Zorg ervoor dat de naam, het adres en overeenkomen bezorgdatum op de factuur juist zijn.

Vertraging in levering kan voorkomen tijdens piekmomenten en in de winter vanwege weersomstandigheden.

Jij bent verantwoordelijk voor het weggooien van verpakkingsmateriaal.

PAKKETPOST

Pakketpost wordt als een standaardlevering bezorgd door PostNL. De levering vindt plaats tot aan jouw eigen voordeur binnen 4 tot 6 werkdagen na bestellen.

LEVERING BIJ OPHAALPUNT POSTNL

Je kunt er ook voor kiezen jouw pakket te laten leveren bij een ophaalpunt van PostNL. Op vertoon van jouw legitimatie kun je daar het pakket afhalen zodra deze beschikbaar is.

BEZORGINFORMATIE

Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van jouw order kun je de volgende berichtgeving verwachten:

  • Zodra jouw bestelling is geplaatst ontvang je een e-mail ter bevestiging.

  • Wanneer jouw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvang je een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-codes (s) en jouw factuur.

  • We houden je op de hoogte wanneer er wijzigingen zijn in de levering.

VRACHTPOST

Onze vervoerder PostNL Extra@Home bezorgd jouw bestelling op de afgesproken bezorgdag.

Standaard wordt je bestelling tot aan de voordeur bezorgd. Bij etagewoningen zonder lift wordt er maximaal tot en met de 3e verdieping bezorgd. Er wordt bezorgd van maandag tot en met zaterdag tussen 8.00-20.00 uur.

Aanvullend bieden wij de mogelijkheid voor het laten leveren van jouw bestelling op een gewenste locatie in huis. Afhankelijk van de grootte van de order betaal je hier € 3 of € 4 extra voor. Deze optie kun je aanvinken tijdens het bestelproces.

De bezorgdatum kun je tot een dag voor de oorspronkelijke bezorgdatum aanpassen naar een andere toekomstige datum. Dit kan tot maximaal 7 dagen in toekomst uitgesteld worden.

Als er niemand aanwezig is bij het adres wanneer onze vervoerder de bestelling aanbiedt, ontvang je een bezorgkalender om een nieuwe datum te kiezen. Na twee bezorgpogingen gaat een order retour.

Als je kiest voor het leveren op gewenste locatie in huis, zorg er dan voor dat de bestelling door deuren, trappen et cetera past. Om veiligheidsredenen mogen bezorgers hun schoenen niet uitdoen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van de vloer.

Als je jouw bestelling wilt retourneren, moet deze verpakt klaarstaan wanneer deze wordt opgehaald. We verwijzen je graag naar ons retourbeleid of neem contact op met de klantenservice voor meer informatie.

BEZORGINFORMATIE

Vanaf het moment van bestellen tot aan de levering van jouw order kun je de volgende berichtgeving verwachten:

  • Zodra jouw bestelling is geplaatst ontvang je een e-mail ter bevestiging.

  • Wanneer jouw bestelling ons distributiecentrum in Denemarken verlaat, ontvang je een sms-bericht en e-mail met de bevestiging van verzending en de bijbehorende track&trace-codes (s) en jouw factuur.

  • Bij een levering via de vrachtpost ontvang je de avond van tevoren van PostNL Extra@Home een e-mailbericht met een tijdsindicatie van de levering in een tijdvak van 3 uur.

  • Bij een levering via de vrachtpost ontvang je op de bezorgdag een sms met leveringsinformatie. Ook ontvang je bij deze leveringen ongeveer 30 minuten voor levering een sms-bericht dat de bezorger onderweg is. 

ONVANGST VAN JOUW BESTELLING

Wanneer je jouw bestelling ontvangt:

  • let er op dat het aantal pakketten overeenkomt met het aantal dat vermeld staat op het leveringsbewijs

  • kijk alle pakketten na op zichtbare schade 

Als het aantal geleverde pakketten minder is dan verwacht, geef dit door aan de bezorger. Iedere tegenstrijdigheid, hoe minimaal ook, dient te worden aangegeven bij onze klantenservice

Wees je ervan bewust dat je als klant tot twee maanden de tijd hebt om een claim in te dienen betreffende missende onderdelen of dozen. We raden aan om direct na ontvangst je gehele order te controleren.

BESCHADIGDE ARTIKELEN

Als er pakketten zichtbaar en ernstig beschadigd zijn, raden we aan dat je

  • of de bestelling weigert en op het afleverwijs tekent met ´Geweigerd vanwege schade´

  • of accepteer de bestelling en zorg ervoor dat de bezorger aangeeft op het afleverbewijs dat er schade is aan de order

  • altijd foto´s van de beschadigde pakketten maakt voordat je het artikel uitpakt

Hiermee kunnen we de oorzaak van de schade bepalen en dit soort incidenten in de toekomst voorkomen.

Voor alle gevallen geldt dat je direct contact met onze klantenservice opneemt om het probleem te melden.

6. RETOUR- EN RUILBELEID

Je kunt je artikelen op elk moment retourneren.

Bij JYSK kun je een product gemakkelijk retourneren of ruilen als je van gedachten verandert.

Wij bieden volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dat geldt voor alle producten, ongeacht of ze in de winkel of online zijn gekocht.

Let op:

  • Als je geen aankoopbewijs hebt, kun je het product ruilen voor een ander product of een tegoedbon.

  • Als je een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden. 

  • Voor op maat gemaakte producten zoals stoffen, matrassen of kledingkasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald. 

  • We vergoeden de oorspronkelijke verzendkosten. De verzendkosten voor de retourzending betaal je zelf. 

  • We bieden en 100 dagen slaapgarantie aan op onze GOLD-matrassen (dit geldt niet voor topmatrassen). Lees meer over onze GOLD-matrassen.

De kosten van onze extra service voor gewenste levering op locatie in huis worden niet vergoed wanneer de bezorging al is uitgevoerd.

Hoe je artikelen retourneert die zijn gekocht in een winkel of via JYSK.nl

ANNULEREN BESTELING VOOR ONTVANGST

Als je jouw bestelling gemaakt via JYSK.nl wilt annuleren voor ontvangst, is het noodzakelijk dat je contact opneemt met onze klantenservice voor de terugbetaling van artikelen en bezorgkosten. Houd hierbij jouw ordernummer bij de hand. Als je geen levering accepteert worden er ook geen extra kosten in rekening gebracht voor de retourzending.

ANNULERLINGSFORMULIER

7. CLAIMS

We geven op alle artikelen twee jaar garantie, gerekend vanaf het moment van ontvangst.

  • Heeft het product een kwaliteitsprobleem?

  • Ontbreken er onderdelen van jouw bestelling?

  • Is er sprake geweest van transportschade aan jouw bestelling?

  • Heb je andere claimgerelateerde problemen?

Ga naar één van onze winkels en neem jouw kassabon/factuur mee als bewijs van aankoop. Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice. Gebruik dit formulier en voeg een foto toe van de schade/het probleem. Geef ook jouw ordernummer door zodat we je sneller kunnen helpen.

De klacht moet binnen een reële tijd na constatering worden gemeld.

Als JYSK Nederland de klacht goedkeurt zijn wij verantwoordelijk voor alle kosten met betrekking tot het verstrekken van een vervangend artikel.

Je kunt ook gebruik maken van het Online Despute Resolution (ODR) platform van de Europese Unie voor het indienen van een klacht. Dit is vooral relevant wanneer je een klant bent die niet in Nederland woont, maar in een andere EU lidstaat. Je kunt je klacht dan hier plaatsen. Je kunt hierbij ons e-mailadres klantenservice@jysk.nl invullen.

8. BELEID PERSOONSGEGEVENS

Het is belangrijk voor ons dat je op een veilige manier kunt winkelen op JYSK.nl. JYSK A/S is verantwoordelijk voor JYSK.nl en alle data die daar wordt verzameld. Wij voldoen aan alle bepalingen van de European Data Protection Regulation 2018. 

JYSK Nederland slaat in het algemeen geen persoonlijke gegevens op, tenzij JYSK Nederland dit verplicht is onder invloed van wetgeving. 

Wanneer je een order aanmaakt op JYSK.nl, je aanmeldt voor onze nieuwsbrief of een profiel aanmaakt op JYSK.nl, zullen jouw persoonlijke gegevens worden opgeslagen door JYSK in Denemarken en alleen geraadpleegd kunnen worden door onderdelen van de JYSK Group wereldwijd.

Je kunt op elk moment:

  • Een klacht indienen bij een autoriteit met supervisie (bijvoorbeeld de Autoriteit Persoonsgegevens);

  • Toegang tot jouw persoonlijke gegevens opvragen, deze wijzigen of laten verwijderen;

  • Bezwaar maken tegen het verwerken van jouw persoonlijke gegevens;

  • Verzoek indienen voor een gegevensoverdracht, als dit relevant is.

Wees er a.u.b. van op de hoogte dat het niveau van bescherming van persoonsgegevens, uitgevoerd in landen die geen onderdeel zijn van de Europese Unie, niet voldoet aan de eisen van bescherming van persoonsgegevens binnen de Europese Unie. De overdracht van gegevens tussen verschillende onderdelen van de JYSK Group is gebaseerd op een overeenkomst voor dataoverdracht of een andere toepasselijke rechtsgrondslag.

Je hebt de mogelijkheid om een kopie van de overeenkomst voor dataoverdracht tussen de JYSK Group en haar onderdelen op te vragen. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice van JYSK Nederland. Je kunt meer informatie opvragen over de persoonlijke gegevens die JYSK opslaat, via de klantenservice van JYSK Nederland. Daarnaast kun je bezwaar maken tegen het opslaan van jouw persoonlijke gegevens, een rectificatie eisen of jouw toestemming voor het gebruiken van jouw persoonlijke gegevens, intrekken. Als je jouw toestemming wilt intrekken of jouw persoonlijk gegevens wilt rectificeren, dan kun je daarvoor contact opnemen met de klantenservice van JYSK Nederland. Mocht je een klacht hebben over het verwerken van jouw persoonlijke gegevens door JYSK, dan kun je contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens. 

Je kunt een kopie opvragen van jouw persoonlijke gegevens in een gestructureerd, algemeen gebruikt en in een door machine leesbaar bestand door contact op te nemen met de klantenservice van JYSK Nederland.

Wanneer je hebt ingestemd met enkele van de onderstaande diensten, dan behouden we het recht om je updates te sturen over onze voorwaarden, ongeacht of je wel of niet jouw toestemming hebt ingetrokken. We zullen je verder geen andere soort informatie toesturen.

ALS JE EEN AANKOOP DOET BIJ JYSK NEDERLAND

Betaling

Wanneer je winkelt op JYSK.nl wordt de betaling via een beveiligde verbinding verwerkt, welke garandeert dat de betaalinformatie niet toegankelijk is voor derden.

Welke gegevens verzamelt JYSK wanneer je een aankoop doet?

Voor het doen van een online aankoop en bijbehorende klantenservice en klanttevredenheid, verzoekt JYSK A/S jou, BTW 13590400, om de volgende persoonlijke gegevens aan te leveren:

  • Naam

  • Adres

  • Mobiele telefoonnummer

  • E-mailadres

  • Het IP-adres vanaf waar de aankoop wordt gedaan

Alle gegevens worden behandeld als vertrouwelijke informatie en worden alleen gebruikt voor de online aankoop en bijbehorende klantenservice en klanttevredenheid.

Jouw persoonlijke gegevens worden opgeslagen door JYSK Denemarken en zijn toegankelijk voor onderdelen van JYSK Group wereldwijd als dit nodig is. De gegevens zijn veilig opgeborgen bij onze partners.

We gebruiken jouw gegevens alleen bij het aanmaken en versturen van jouw bestellingen en om je bij vragen behulpzaam te kunnen zijn.

Wij gebruiken je e-mailadres alleen als schakel in de afhandeling van jouw order of voor het toesturen van klanttevredenheidsonderzoeken. Als je onze nieuwsbrief wilt ontvangen, is daarvoor apart jouw toestemming nodig.

Wij gebruiken je telefoonnummer niet om je voor verkoopdoeleinden te benaderen. Je wordt alleen telefonisch benaderd bij problemen met je order en/of om andere informatie te geven over het moment dat deze zal worden bezorgd.

JYSK Nederland deelt alleen persoonlijke informatie die relevant is voor onze vervoerders vanwege de levering van jouw bestelling. Jouw gegevens worden niet overgedragen, verkocht of beschikbaar gemaakt voor derden; andere bedrijven inbegrepen.

Jouw persoonlijke gegevens kunnen worden gebruikt tijdens een politieonderzoek, als we fraudeleuze betalingen melden bij de politie. We geven account –en andere persoonlijke informatie vrij wanneer we dit noodzakelijk achten om te kunnen voldoen aan de van toepassing zijnde wetten en om diefstal en fraude te voorkomen, bijvoorbeeld met creditcards.

De verwerking van jouw persoonlijke gegevens is noodzakelijk voor het voltooien van jouw bestelling. We bewaren jouw gegevens tot 5 jaar na aankoop. 

WANNEER JE JEZELF REGISTREERT OP JYSK.NL

Door jezelf te registreren op JYSK.nl en een profiel aan te maken op JYSK.nl, krijg je toegang tot speciale diensten die JYSK Nederland aanbiedt. 

Met als doel om een persoonlijk profiel aan te maken op JYSK.nl en doelgerichte online marketing te kunnen creëren, verzoekt JYSK A/S jou, BTW 13590400, om de volgende persoonlijke data aan te leveren:  

  • E-mailadres

  • Naam

  • Adres (optioneel)

  • Telefoonnummer (optioneel)

  • Bedrijfsnaam (optioneel)

Alle gegevens worden behandeld als vertrouwelijke informatie en worden alleen gebruikt voor het aanmaken van een persoonlijk profiel en gerichte online marketing. 

Door jezelf, met een persoonlijk profiel te registreren op JYSK.nl, ga je akkoord met de verwerking van jouw persoonlijke gegevens.

JYSK A/S slaat jouw persoonlijke gegevens op tot het moment dat je jouw account verwijdert.

De wettelijke basis voor verwerken van jouw persoonlijke gegevens, is dat jij hiervoor toestemming hebt gegeven aan ons.

COOKIES

Wij willen graag een gebruikersvriendelijke website bieden, met informatie die relevant is voor jou. Daarom maken we gebruik van technologieën die gegevens over het gebruik van onze website kunnen verzamelen, behandelen en sorteren. Wij verzamelen deze informatie met behulp van cookies. Een cookie is een klein tekstbestandje dat op je computer wordt opgeslagen. Dit betekent in de praktijk dat onze website kan onthouden als je onze website meerdere malen bezoekt en dat wij statistische gegevens kunnen verzamelen die aangeven hoe jij en andere gebruikers onze website gebruiken.

We gebruiken ook cookies van verschillende partners om ons inzichten te geven in welke onderdelen van onze website onze klanten bezoeken. Bekijk hier gedetailleerde informatie over onze provider, verstrijking en doel van de aparte cookies.

Je kunt jouw toestemming voor het accepteren van cookies altijd aanpassen. Wijzig je instellingen hier. Op browserchecker.nl vind je een handleiding hoe je dit kunt wijzigen per browser. Jouw cookie-instellingen worden na 12 maanden automatisch verwijderd.

Wees je ervan bewust dat sommige delen van JYSK.nl alleen te gebruiken zijn als jouw browser is ingesteld op het toestaan van cookies.

Een deel van de door JYSK verzamelde gegevens kan worden gepubliceerd, maar dat zal in geanonimiseerde vorm zijn, bijv. in informatie over het aantal bezoekers van de website. Informatie over onze klanten is een belangrijk deel van onze activiteiten en wij verkopen geen gegevens aan anderen en ruilen deze evenmin, tenzij we jouw toestemming hiervoor hebben.

9. ALS JE JE AANMELDT VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

Ten doeleinde om onze nieuwsbrief te verspreiden verzameld en verwerkt  JYSK A/S, VAT 13590400, de volgende persoonlijke gegevens van jou:

  • E-mailadres

  • Naam

  • Adres (optioneel)

  • Geboortedatum (optioneel)

  • Geslacht (optioneel)

We bewaren jouw informatie in een database op een beschermde server. Alleen de webmaster van JYSK Nederland heeft in samenwerking met een externe partner toegang tot jouw gegevens. We garanderen je dat we jouw e-mailadres niet openbaren of verkopen aan andere bedrijven.

We versturen alleen nieuwsbrieven aan ontvangers die ervoor hebben gekozen zich aan te melden en we gebruiken de zogenaamde ‘double opt-in’ zodat anderen jouw e-mailadres niet kunnen invoeren. Als je een nieuwsbrief ontvangt zonder dat je ons toestemming hebt gegeven, kan het zijn dat iemand die je kent de nieuwsbrief naar je heeft doorgestuurd.

Wanneer je jezelf aanmeldt voor de nieuwsbrief kun je 1-4 wekelijkse nieuwsbrieven per e-mail verwachten.

De nieuwsbrieven bevatten de laatste aanbiedingen, nieuws, folders en catalogi en informatie over lopende acties binnen het complete assortiment van JYSK Nederland. Daarnaast geef je toestemming dat je serviceberichten wilt ontvangen, inclusief herinneringen van een openstaande winkelmand op JYSK.nl, follow-up e-mails na een aankoop van een product op JYSK.nl en e-mails met items van JYSK waarin je interesse hebt getoond.

Je kunt jezelf te allen tijde uitschrijven voor deze e-mails via een link in de nieuwsbrief.

JYSK A/S slaat jouw persoonlijke data op tot het moment dat je jouw toestemming intrekt.  

De wettelijke basis voor verwerken van jouw persoonlijke data, is dat jij hiervoor toestemming hebt gegeven aan ons.

10. CADEAUKAARTEN

Je kunt bij JYSK Nederland cadeaukaarten kopen via JYSK.nl.

Door een cadeaukaart van JYSK Nederland te kopen, accepteer je de voorwaarden voor cadeaukaarten.

Je kunt de cadeaukaart gebruiken als een betaalmethode in het land waar de cadeaukaart is uitgegeven. Je kunt de cadeaukaart gebruiken bij een aankoop in een winkel van JYSK Nederland of via JYSK.nl. De cadeaukaart kun je niet gebruiken om meer cadeaukaarten mee te kopen. Als de waarde van de cadeaukaart de waarde van jouw aankoop niet dekt, betaal je het resterende bedrag bij via één van de geaccepteerde betaalmethodes.

Op JYSK.nl. kunnen cadeaukaarten alleen ingewisseld worden vóór de afronding van jouw bestelling. De waarde van cadeaukaarten kan ook worden gebruikt in één van onze winkels. Er zitten geen belangen op de cadeaukaart.

Als je een bestelling via JYSK.nl betaalt met een cadeaukaart, geven we een nieuwe cadeaukaart uit wanneer de order wordt geannuleerd. Als je gedeeltelijk met een cadeaukaart hebt betaald en het restbedrag via iDEAL of met creditcard, betalen we de corresponderende bedragen terug op de wijze waarop ook is betaald

Als je een bestelling hebt geplaatst in één van onze winkels en hebt betaald met een cadeaukaart, en de order is geannuleerd, geven we of een nieuwe cadeaukaart terug.

De cadeaukaart kan gebruikt worden tijdens betaling zonder identificatie. De cadeaukaart kan geblokkeerd worden, bijvoorbeeld bij verlies of diefstal. JYSK vervangt geen verloren/gestolen cadeaukaarten.

Je kunt JYSK cadeaukaarten aanschaffen tot maximaal € 750. 

Cadeaukaarten zijn tot 5 jaar na aankoop te gebruiken.

11. SOLLICITANTEN

Zodra je een sollicitatie indient bij JYSK is JYSK verantwoordelijk voor de verdere verwerking van de persoonsgegevens die je op deze website invoert en voor de verdere afhandeling van je sollicitatie.

JYSK maakt gebruik van onderstaande privacyverklaring teneinde de privacy van zowel interne als externe sollicitanten via startyourcareer.jysk.nl te waarborgen.

JYSK volgt bij het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens van sollicitanten de relevante richtlijnen en voorschriften. Deze privacyverklaring is bedoeld om sollicitanten te informeren over de wijze waarop JYSK de gegevens van de sollicitanten verzamelt en verwerkt en is van toepassing op alle werving- en selectie procedures bij JYSK.

Deze privacy verklaring zal telkens worden aangepast aan de meest recente regelgeving. Kijk dus regelmatig op deze website om op de hoogte te blijven van eventuele aanpassingen. Deze versie is gepubliceerd op 1-5-2018. 

1.1 Het doel van het verzamelen en verwerken

De gegevens die door de sollicitant op het (digitale)sollicitatieformulier en de website worden ingevuld, worden door JYSK uitsluitend verwerkt om te bepalen of de sollicitant in aanmerking komt voor een positie binnen JYSK. De gegevens zullen niet op een andere manier worden gebruikt en/of worden opgeslagen voor andere doeleinden. Teneinde een goede selectie te maken van sollicitanten op de juiste vacatures, bestaat het werving- en selectieproces bij JYSK onder andere uit het vergelijken van de gegevens van de sollicitant met de vacature(s) en de daarbij behorende kwalificaties, het contact opnemen met sollicitanten voor een nadere kennismaking en/of het plannen van een sollicitatiegesprek, eventueel en indien relevant het contact opnemen met opgegeven referenten en/of opleidingsinstituten en het doorgeven van informatie aan sollicitanten over andere vacatures waarvoor de sollicitant in aanmerking zou kunnen komen. Daarnaast kunnen gegevens ook gebruikt worden om testen aan te vragen voor de sollicitant om te bepalen over de geschiktheid voor de functie.

Met "verwerken" van persoonsgegevens wordt bedoeld het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van gegevens in het kader van de werving- en selectieprocedure.

De persoonsgegevens van de sollicitant worden in eerste instantie verzameld door het invullen van het digitale sollicitatieformulier door de sollicitant. Daarna kunnen er eveneens persoonsgegevens worden verzameld door persoonlijk en/of telefonisch contact met de sollicitant, referenten en/of opleidingsinstituten, dan wel nadere schriftelijke informatieverschaffing.

1.2 Welke gegevens worden verzameld?

JYSK verzamelt enkel gegevens die relevant zijn voor de werving- en selectieprocedure. Deze gegevens zijn in ieder geval de naam, voornamen, titulatuur, adres, postcode, woonplaats, contactgegevens (telefoonnummer en e-mail), het geslacht en de geboortedatum van de sollicitant danwel van de ouders, voogden of verzorgers van minderjarige sollicitanten. Verder kunnen relevant zijn de opleiding, gevolgde cursussen, stages en de arbeidsgeschiedenis van de sollicitant. Indien je een CV of motivatiebrief indient, verwerken we alle overige informatie die daarin is opgenomen. Voor bepaalde functies kan een verklaring van goed gedrag worden gevraagd.

Indien dit voor de functie noodzakelijk is, kunnen sollicitanten worden onderworpen aan een medische of psychologische keuring, danwel aan een assessment. In dat geval worden aan de keurende arts, de psycholoog of degene die is belast met het assessment slechts die persoonsgegevens verstrekt die noodzakelijk zijn met het oog op de keuring of het assessment.

JYSK verzamelt en verwerkt geen gevoelige informatie over sollicitanten, bijvoorbeeld gegevens die zien op de godsdienst of levensovertuiging, ras, politieke gezindheid, seksuele leven danwel lidmaatschap van een vakvereniging. Indien wegens bepaalde omstandigheden gevoelige informatie over een sollicitant worden verzameld, bijvoorbeeld in het kader van een voorkeursbeleid, vraagt JYSK hiervoor vooraf schriftelijke toestemming van de sollicitant.

1.3 Met wie worden gegevens gedeeld?

De persoonsgegevens worden slechts verstrekt aan degenen, waaronder begrepen derden, die belast zijn met of leiding geven aan de werving- en selectie activiteiten binnen JYSK of die daarbij noodzakelijkerwijs zijn betrokken. De persoonsgegevens komen binnen op het hoofdkantoor van JYSK. Vanuit de Human Resource afdeling worden deze sollicitaties vervolgens verstuurd naar de desbetreffende vestigingen. JYSK zal geen gegevens verstrekken van sollicitanten aan derde partijen, tenzij zij daartoe wettelijk is verplicht.

1.4 Het bewaren van gegevens

JYSK bewaart de gegevens van sollicitanten tijdens de werving- en selectieprocedure. Na afloop van de procedure, zal JYSK de gegevens bewaren gedurende de tijd waarvoor de sollicitant toestemming heeft gegeven. Tijdens de online werving- en selectieprocedure dient de sollicitant op het sollicitatieformulier aan te geven of JYSK de sollicitant mag benaderen voor toekomstige vacatures. Indien de sollicitant hiervoor toestemming geeft worden de gegevens van de betreffende sollicitant gedurende 6 maanden bewaard. Indien de sollicitant hiervoor geen toestemming geeft, zullen – in het geval een sollicitant wordt afgewezen - de gegevens van de sollicitant vier weken na het afronden van de sollicitatieprocedure worden verwijderd. In het geval een sollicitant wordt aangenomen, dan worden de gegevens bewaard tot het moment dat de sollicitant is ingevoerd in het HR-systeem.

1.5 Beveiliging

Alle gegevens die naar de website startyourcareer.jysk.nl worden verstuurd maken gebruik van encryptie en communicatie met de server via https.

1.6 De rechten van de sollicitant

De sollicitant heeft recht op toegang tot zijn of haar persoonsgegevens die door JYSK wordt bewaard. JYSK maakt de toegang tot gegevens van sollicitanten mogelijk d.m.v. een schriftelijk verzoek daartoe aan het betreffende JYSK waaraan de sollicitatie is gericht. De sollicitant heeft eveneens het recht om JYSK te verzoeken zijn of haar gegevens te beperken, corrigeren, aan te vullen of te verwijden. Onder omstandigheden heb je ook het recht op gegevensoverdraagbaarheid (“data portability”). Dat wil zeggen dat je in bepaalde gevallen JYSK mag vragen om je gegevens beschikbaar te stellen in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm. JYSK zal op dit verzoek van de sollicitant ingaan, mits dit relevant is voor de sollicitatieprocedure.

De sollicitant heeft bovendien het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit is de toezichthouder die verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van de regels die gaan over de bescherming van persoonsgegevens.

1.7 Wettelijke grondslag

Deze verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van JYSK. Dat belang bestaat er in dit geval uit om geschikt nieuw personeel te werven voor haar vestigingen.

1.8 Contact en vragen

Stuur al jouw vragen en opmerkingen over deze privacyverklaring naar hrnl@jysk.com. Voor alle andere vragen over het werving- en selectieproces, verwijzen wij u naar de website van https://startyourcareer.jysk.nl en de daarop aangegeven contactgegevens.

Win een JYSK cadeaukaart t.w.v. €50

Visa Mastercard