Retourneren en claimen

Als u vragen heeft over het retourneren van artikelen of onze claimvoorwaarden, dan helpen wij u graag. Mocht u het antwoord op uw vraag hieronder niet vinden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. , plain_text

Retour- en omruilvoorwaarden

Antwoord

Als je jouw artikelen in één van onze winkels retourneert, ontvang je het aankoopbedrag direct terug.

Als je jouw bestelling retour stuurt naar JYSK, ontvang je het aankoopbedrag terug zodra jouw bestelling bij ons is aangekomen en is verwerkt. Je ontvangt vervolgens een credit nota via e-mail. 

Is uw vraag niet beantwoord? E-mail onze klantenservice.

Antwoord

Als je jouw bestelling wilt annuleren voordat je deze hebt ontvangen, neem je contact op met onze klantenservice. Afhankelijk van de status van de bestelling kan een medewerker deze annuleren.

Zodra wij de artikelen retour hebben ontvangen, ontvang je het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug op jouw bankrekening.

Je kunt ook jouw bestelling  op het moment van afleveren weigeren. De bezorger neemt de bestelling kosteloos weer mee en deze wordt retour naar JYSK gestuurd. Vervolgens neem je contact op met onze klantenservice om jouw bestelling te laten annuleren.

Je bereikt onze klantenservice via telefoonnummer 026 355 2800 of via klantenservice@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00- 18.00 uur.

Is uw vraag niet beantwoord? E-mail onze klantenservice.

Antwoord

Bij JYSK kun je een product gemakkelijk retourneren of ruilen als je van gedachten verandert.

Op al onze artikelen geldt een wettelijke garantieperiode. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat je als koper er redelijkerwijs van mag verwachten, tijdens de verwachte levensduur en bij normaal gebruik. 
Bij gebreken heb je als klant recht op een nieuw exemplaar of wij zorgen ervoor dat het artikel wordt gerepareerd. JYSK is een CBW-erkende winkel. Wij hanteren daarom de CBW-garantievoorwaarden. Ook voor artikelen die je via onze webshop koopt gelden deze voorwaarden. 

Heb je spijt van jouw aankoop, dan bieden wij een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dat geldt voor alle producten, ongeacht of ze in de winkel of online zijn gekocht. 

Let op:
- Als je geen aankoopbewijs hebt, kun je het product ruilen voor een ander product of een tegoedbon.
- Als je een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden. 
- Voor op maat gemaakte producten zoals stoffen, matrassen of kledingkasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald. 
- Wanneer je spijt hebt van jouw aankoop kun je deze kosteloos retourneren. De betaalde bezorgkosten van jouw bestelling worden niet terugbetaald wanneer de levering al is uitgevoerd.
 

Is uw vraag niet beantwoord? E-mail onze klantenservice.

Antwoord

Als je van gedachten verandert en je wilt jouw aankoop terug brengen, dan kun je bij ons je artikel(en) gemakkelijk retourneren. 
Wij bieden een volledige terugbetaling zonder tijdslimiet voor producten die worden geretourneerd met aankoopbewijs. Dat geldt voor alle producten, ongeacht of ze in de winkel of online zijn gekocht. 
Let op:

  • Als je geen aankoopbewijs hebt, kun je het product ruilen voor een ander product of een tegoedbon.
  •  Als je een product retourneert dat beschadigd is of gebruikt is op een manier die de waarde ervan aanzienlijk vermindert, behouden we ons het recht voor om een lager bedrag te vergoeden. 
  • Voor op maat gemaakte producten zoals stoffen, matrassen of kledingkasten wordt doorgaans een lager bedrag terugbetaald. 
  • Wanneer je spijt hebt van jouw aankoop kun je deze kosteloos retourneren. De  betaalde bezorgkosten van jouw bestelling worden niet terugbetaald wanneer de levering al is uitgevoerd. 

Het standaard annuleringsformulier downloadt u hier.

Voor GOLD-matrassen bieden we een proefperiode van 100 dagen aan. Dit geldt niet voor GOLD topmatrassen.  Lees meer over het uitproberen van een GOLD-matras. 

Producten retourneren die op JYSK.nl of in onze fysieke winkels gekocht zijn
Om gebruik te maken van het annuleringsrecht en de ruilservice kun je jouw producten op de volgende wijze retourneren:

1. Het product retourneren bij één van onze winkels in Nederland.
  • Breng het product naar een JYSK-winkel. 
  • Vergeet niet om een afdruk of kopie van uw kassabon/factuur mee te nemen.
2. Bel de JYSK klantenservice voor de mogelijkheden om te retourneren en voor verdere afspraken wat betreft de terugbetaling. Dit geldt alleen voor online bestellingen. Je bereikt ons via telefoonnummer 026 355 2800. 

Voeg een afdruk of kopie van de factuur/kassabon bij. Je bent verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten in verband met het retourneren van het artikel.

JYSK distributiecentrum
Je stuurt de artikelen naar ons distributiecentrum met het volgende adres:

JYSK Arnhem
Heerlenstraat 51
6845 AE Arnhem
T.a.v: uw ordernummer
 

Is uw vraag niet beantwoord? E-mail onze klantenservice.

Plaats hier al uw bestanden in één keer.
Ondersteunde bestandstypen zijn: png jpg gif pdf doc docx.

Claims

Antwoord

Of je schade constateert ontstaan tijdens het transport van jouw bestelling of na het openen van jouw pakketten, we vragen je vriendelijk altijd contact met ons op te nemen zodat wij je kunnen helpen met jouw claim. 

Je bereikt onze klantenservice via telefoonnummer 026 355 2800 of via klantenservice@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00- 18.00 uur.

Is uw vraag niet beantwoord? E-mail onze klantenservice.

Antwoord

Als een artikel defect is op het moment van aankoop, heb je het recht het artikel te ruilen voor een nieuw artikel. Als het artikel niet meer leverbaar is, kan het voorkomen dat wij het artikel repareren of je ontvangt het aankoopbedrag terug.

Retourproces bij claims
Als je het artikel retourneert bij één van onze winkels, neem het artikel dan mee of maak foto’s van de schade. Als jouw claim terecht is, kun je een vervangend artikel krijgen, het artikel laten repareren of het aankoopbedrag terug ontvangen. 

Je vindt onze winkels via jysk.nl/winkels.

Ook via onze klantenservice kun je een claim indienen voor een online bestelling. Stuur hiervoor een e-mail naar klantenservice@jysk.com of gebruik het contactformulier. Wij vragen je in alle gevallen foto’s van het artikel mee te sturen. Zonder foto’s nemen wij jouw claim niet in behandeling.

Als jouw claim terecht is, kunnen wij een nieuw artikel voor je bestellen of je kunt het aankoopbedrag terug ontvangen.

Is uw vraag niet beantwoord? E-mail onze klantenservice.

Antwoord

Het is voor JYSK erg belangrijk dat alle artikelen in goede staat worden ontvangen. Helaas komt het soms voor dat artikelen tijdens het transport beschadigd raken. In de meeste gevallen ontdekt de leverancier dit voor het bezorgmoment, zodat een omruiling van de artikelen voor het bezorgen al kan plaatsvinden. 

Schade aan de verpakking bij bezorging
Als je bij het bezorgen constateert dat het verpakkingsmateriaal is beschadigd, dan kun je het volgende doen:

  • Je kunt de bestelling weigeren. Dit betekent dat je bij de bezorger aangeeft dat je het pakket of de pakketten niet in ontvangst wilt nemen. Zodra de artikelen bij ons retour zijn binnengekomen, ontvang je het aankoopbedrag inclusief bezorgkosten terug op jouw rekening. Als je een deel van de bestelling wel in ontvangst neemt, ontvang je de verzendkosten niet terug. Je ontvangt hierover van ons een creditnota per e-mail. Uiteraard kunnen wij ook een vervangend artikel voor je bestellen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice of met de winkel waar je de artikelen hebt besteld. 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst, maar laat de bezorger een notitie over de beschadiging schrijven op de vrachtbrief. 
Als je vermoedt dat naast de verpakking ook de artikelen beschadigd zijn, raden we je aan altijd foto’s te maken van de beschadigde verpakking voordat je het pakket opent. Op deze manier is makkelijker te achterhalen of eventuele schade is veroorzaakt tijdens het transport. Hiermee kunnen wij je beter van dienst zijn en kunnen wij schade in de toekomst beperken.

Als jouw artikelen beschadigd blijken te zijn, vragen wij je contact met ons op te nemen. Je bereikt onze klantenservice via telefoonnummer 026 355 2800 of via klantenservice@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 -18.00 uur. Als je artikelen bij een winkel hebt besteld neem je contact op met de betreffende winkel. 

Is uw vraag niet beantwoord? E-mail onze klantenservice.

Antwoord

Als wij je per abuis een verkeerd artikel hebben gestuurd of je mist een artikel of onderdelen van een artikel in jouw bestelling, vragen wij je contact met ons op te nemen.

Je bereikt onze klantenservice via telefoonnummer 026 355 2800 of via klantenservice@jysk.com. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 - 18.00 uur.

JYSK neemt alle kosten wat betreft het omruilen of naleveren van artikelen die verkeerd of incompleet geleverd zijn voor eigen rekening.

Is uw vraag niet beantwoord? E-mail onze klantenservice.

Plaats hier al uw bestanden in één keer.
Ondersteunde bestandstypen zijn: png jpg gif pdf doc docx.