Mand

Je mand is leeg

Mand

Je mand is leeg

Coronavirus FAQ

Hoe gaat JYSK om met het coronavirus?

Laatste update: 30 maart 2020, 16:00

1. Wat is de situatie in Nederland?

Alle scholen en veel openbare gelegenheden, zoals horeca en sportclubs zijn gesloten en grote evenementen zijn afgelast. Winkels hoeven nog niet de deuren te sluiten van de overheid. Alle JYSK-winkels in Nederland zijn dus ook nog geopend. 

2. Hoe gaat JYSK om met de corona-crisis?

Het management van JYSK volgt de ontwikkelingen omtrent het coronavirus op de voet, zowel nationaal als internationaal. We houden ons aan de lokale wetgeving en volgen de actuele instructies van de Nederlandse overheid op.  

3. Zijn de JYSK-winkels nog geopend?

Ja, de JYSK-winkels in Nederland zijn nog geopend. Natuurlijk volgen wij de instructies van de Nederlandse overheid op wanneer de situatie verandert. 

LET OP: De JYSK-winkels zijn alleen overdag geopend. Tijdens koopavonden zijn de winkels momenteel gesloten.
Bekijk hier de actuele openingstijden van de JYSK-winkels. 

4. Waar dien je rekening mee te houden als je een JYSK-winkel bezoekt?

  • Als je naar de JYSK-winkel komt, kom dan bij voorkeur alleen of met maximaal 3 personen. 
  • Houd 1,5 meter afstand van andere klanten en JYSK-medewerkers. 
  • Betaal, indien mogelijk, alleen met PIN.

5. Wat doet JYSK om haar medewerkers en klanten te beschermen?

Onze collega's in de winkels hebben duidelijke instructies gekregen over het volgen van de aanbevelingen van de overheid om regelmatig handen te wassen en afstand van elkaar te houden. Oppervlakten die vaak worden aangeraakt, worden regelmatig schoongemaakt. 

Voor de veiligheid van onze klanten en onze medewerkers, houden we in de gaten hoeveel personen er aanwezig zijn in de JYSK-winkel en of het nog steeds mogelijk is om 1,5 meter afstand van elkaar te houden. 

6. Waarom zijn de JYSK-winkels nog open?

JYSK volgt de actuele wetgeving en omdat de Nederlandse overheid (nog) niet heeft bepaald dat winkels hun deuren moeten sluiten, doen wij dat ook nog niet. 

7. Kan ik nog op JYSK.nl shoppen?

Ja dat kan. Momenteel is het echter enorm druk op JYSK.nl waardoor bezorgtijden en de wachttijd bij de klantenservice langer is dan je van ons gewend bent. We doen ons best iedere klant zo goed en snel mogelijk te woord te staan. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

De bezorgtermijn van PostNL pakketten bedraagt momenteel 3 - 6 werkdagen

Een paar bezorgservices zijn niet meer beschikbaar vanwege het coronavirus. Het gaat om de volgende services:

  • Je kunt je bestelling niet meer laten bezorgen bij een PostNL-locatie en daar afhalen. Dit heeft ermee te maken dat sommige PostNL-locaties al gesloten zijn. 
  • Je kunt er niet meer voor kiezen om jouw bestelling op iedere gewenste plek in huis te laten plaatsen. Dit heeft met de hygiënevoorschriften en het advies om afstand van elkaar te houden te maken.

8. Zijn er nog andere manieren om bij JYSK te winkelen?

Jazeker. Als je jouw JYSK-artikelen bij voorkeur op JYSK.nl wilt bestellen, maar in de winkel wilt laten bezorgen, dan hebben we de volgende mogelijkheden voor je:

  • Click & Collect: Kies het artikel van jouw keuze op JYSK.nl, selecteer de dichtstbijzijnde JYSK-winkel en reserveer het artikel. Je kunt het artikel nu ophalen en afrekenen in de JYSK-winkel. 
  • Online betalen & ophalen in de winkel: Kies het artikel van jouw keuze op JYSK.nl, betaal jouw bestelling op JYSK.nl en laat jouw bestelling in de dichtstbijzijnde JYSK-winkel bezorgen. Dit kan al bij bestellingen vanaf €70. 

Hier lees je alle informatie over deze twee winkelmogelijkheden.

9. Waarom sluit JYSK geen winkels om zowel klanten als medewerkers te beschermen?

Het sluiten van iedere winkel heeft verregaande gevolgen voor zowel individuele JYSK medewerkers, als JYSK als organisatie. Om die reden nemen we pas de beslissing om de winkels te sluiten als dit absoluut noodzakelijk is en wordt bepaald door de Nederlandse overheid.

10. Waarom sluit JYSK geen winkels en andere retailers wel? Zoals IKEA en H&M.

Ten opzichte van sommige andere retailers in de woonbranche, heeft JYSK kleinere winkels met minder ruimte voor klanten. Daarom geloven wij dat het nog steeds mogelijk is om een JYSK-winkel te bezoeken en op afstand te blijven van andere klanten en JYSK-personeel. Daarnaast volgen wij de hygiënevoorschriften in de winkel om het risico op besmetting zo klein mogelijk te houden. 

Ten opzichte van andere retailers in de fashionbranche, zijn onze artikelen allemaal verpakt en hoeven niet gepast te worden, zoals kleding. Daarom is het risico op besmetting via artikelen minimaal in de JYSK-winkel. Daarnaast volgen wij de hygiënevoorschriften in de winkel om het risico op besmetting zo klein mogelijk te houden. 

11. Verkiezen jullie het bedrijfsresultaat boven de gezondheid van medewerkers?

Dat doen we absoluut niet. Als we de winkels sluiten, verliezen medewerkers hun inkomen voor een bepaalde periode, of nog erger hun baan. Dit kan grote gevolgen hebben voor iedere medewerker. Wij geloven dat het volgen van de hygiëne-instructies van de overheid en het houden van afstand van elkaar, het risico op verspreiding van het virus, verkleint.

12. Waarom kan er nog steeds met contant geld betaald worden in de JYSK-winkel?

Als klanten de mogelijkheid hebben om met PIN te betalen, dan raden wij hen aan om dit te doen. Maar we accepteren nog wel steeds contant geld van klanten die alleen de mogelijkheid hebben om contant te betalen. Dit doen we echter wel d.m.v. het treffen van de nodige voorzorgsmaatregelen.

13. Wat kan een klant doen, als hij/zij geen winkel wil bezoeken?

Onze medewerkers volgen de hygiëne-instructies van de overheid en houden afstand van elkaar, dus het risico op besmetting in onze winkels is klein. Wanneer je echt niet naar de winkel wilt komen in de huidige situatie, dan kun je altijd op JYSK.nl winkelen waar we zelfs een groter assortiment hebben dan in de winkel. De levering van bestellingen op JYSK.nl verloopt nog steeds op dezelfde manier, via PostNL Pakketten en Extra@Home

14. Waarom blijft JYSK nieuwsbrieven versturen en adverteren op Social Media?

Onze marketingactiviteiten worden maanden ver vooruit gepland, dus de campagnes die je ziet zijn gepland zonder dat we kennis hadden van de huidige situatie.

Daarnaast willen we onze klanten de kans geven om te kunnen kopen wat ze nodig hebben. Uiteraard met de voorzorgsmaatregelen die nodig zijn. Onze medewerkers houden zich aan de hygiëne regels die zijn bepaald door de overheid en houden gepaste afstand van anderen, zodat het risico op besmetting in onze winkels tot het minimum wordt beperkt.  

15. Wat doet JYSK als een medewerker wordt besmet met het coronavirus?

Wanneer een medewerker ziek wordt, door het coronavirus of een andere ziekte, moet hij/zij thuisblijven. Wanneer de medewerker besmet is met het coronavirus en andere medewerkers mogelijk ook besmet zijn geraakt, is het misschien noodzakelijk om de JYSK-winkel te sluiten vanwege gebrek aan personeel.