Mand

Je mand is leeg

Mand

Je mand is leeg

Coronavirus FAQ

Hoe gaat JYSK om met het coronavirus?

Laatste update: 14 juli 2020, 12:00

1. Hoe gaat JYSK om met de corona-crisis?

Het management van JYSK volgt de ontwikkelingen omtrent het coronavirus op de voet, zowel nationaal als internationaal. We houden ons aan de lokale wetgeving en volgen de actuele instructies van de Nederlandse overheid op.  

2. Zijn de JYSK-winkels geopend?

Ja, de JYSK-winkels in Nederland zijn geopend. Natuurlijk volgen wij de instructies van de Nederlandse overheid op wanneer de situatie verandert. 

LET OP: De JYSK-winkels zijn alleen overdag geopend. Tijdens koopavonden zijn de winkels momenteel gesloten.
Bekijk hier de actuele openingstijden van de JYSK-winkels. 

3. Waar dien je rekening mee te houden als je een JYSK-winkel bezoekt?

  • Als je naar de JYSK-winkel komt, kom dan bij voorkeur alleen of met maximaal 3 personen. 
  • Houd 1,5 meter afstand van andere klanten en JYSK-medewerkers. 
  • Betaal, indien mogelijk, alleen met PIN.

4. Hoe kan ik de JYSK-klantenservice bereiken?

Het is momenteel wat drukker op onze klantenservice en we doen ons best om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Onze excuses als je langer op een antwoord moet wachten, dan je van ons gewend bent. 

Zo kun je ons bereiken:

  • Telefonisch contact: maandag t/m zaterdag van 11:00-15:00 
  • Contact via e-mail: klantenservice@jysk.com 
  • Social Media: maandag t/m vrijdag van 09:00 - 18:00 en zaterdag van 09:00 - 17:00
  • Chat: Via onze website kun je met een medewerker van de klantenservice chatten. Als de Chat beschikbaar is, kleurt deze blauw. Wanneer de Chat grijs kleurt, zijn alle medewerkers bezet en moet je wachten tot een medewerker beschikbaar is. 

Hier vind je antwoorden op de meeste gestelde vragen aan onze klantenservice. 

5. Wat doet JYSK om haar medewerkers en klanten te beschermen?

Onze collega's in de winkels hebben duidelijke instructies gekregen over het volgen van de aanbevelingen van de overheid om regelmatig handen te wassen en afstand van elkaar te houden. Oppervlakten die vaak worden aangeraakt, worden regelmatig schoongemaakt. 

Voor de veiligheid van onze klanten en onze medewerkers, houden we in de gaten hoeveel personen er aanwezig zijn in de JYSK-winkel en of het nog steeds mogelijk is om 1,5 meter afstand van elkaar te houden. 

6. Kan ik nog op JYSK.nl shoppen?

Ja dat kan. Momenteel is wat drukker op JYSK.nl dan normaal, waardoor bezorgtijden en de wachttijd bij de klantenservice langer kunnen zijn dan je van ons gewend bent. We doen ons best iedere klant zo goed en snel mogelijk te woord te staan. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

  • De levertijd van PostNL Pakketten bedraagt momenteel 4 - 8 werkdagen
  • De levertijd van Extra@Home is afhankelijk van de bezorgdatum die je zelf kiest in het bestelproces

Een aantal bezorgservices zijn niet meer beschikbaar vanwege het coronavirus. Het gaat om de volgende services:

  • Je kunt er niet meer voor kiezen om jouw bestelling op iedere gewenste plek in huis te laten plaatsen. Dit heeft met de hygiënevoorschriften en het advies om afstand van elkaar te houden te maken.

7. Zijn er nog andere manieren om bij JYSK te winkelen?

Jazeker. Als je jouw JYSK-artikelen bij voorkeur op JYSK.nl wilt bestellen, maar in de winkel wilt laten bezorgen, dan hebben we de volgende mogelijkheden voor je:

  • Click & Collect: Kies het artikel van jouw keuze op JYSK.nl, selecteer de dichtstbijzijnde JYSK-winkel en reserveer het artikel. Je kunt het artikel nu ophalen en afrekenen in de JYSK-winkel. 
  • Online betalen & ophalen in de winkel: Kies het artikel van jouw keuze op JYSK.nl, betaal jouw bestelling op JYSK.nl en laat jouw bestelling in de dichtstbijzijnde JYSK-winkel bezorgen. Dit kan bij bestellingen vanaf €70. 

Hier lees je alle informatie over deze twee winkelmogelijkheden.

8. Waarom kan er nog steeds met contant geld betaald worden in de JYSK-winkel?

Als klanten de mogelijkheid hebben om met PIN te betalen, dan raden wij hen aan om dit te doen. Maar we accepteren nog wel steeds contant geld van klanten die alleen de mogelijkheid hebben om contant te betalen. Dit doen we echter wel d.m.v. het treffen van de nodige voorzorgsmaatregelen.

9. Wat kan een klant doen, als hij/zij geen winkel wil bezoeken?

Onze medewerkers volgen de hygiëne-instructies van de overheid en houden afstand van elkaar, dus het risico op besmetting in onze winkels is klein. Wanneer je echt niet naar de winkel wilt komen in de huidige situatie, dan kun je altijd op JYSK.nl winkelen waar we zelfs een groter assortiment hebben dan in de winkel. De levering van bestellingen op JYSK.nl verloopt nog steeds op dezelfde manier, via PostNL Pakketten en Extra@Home

10. Wat doet JYSK als een medewerker wordt besmet met het coronavirus?

Wanneer een medewerker ziek wordt, door het coronavirus of een andere ziekte, moet hij/zij thuisblijven. Wanneer de medewerker besmet is met het coronavirus en andere medewerkers mogelijk ook besmet zijn geraakt, is het misschien noodzakelijk om de JYSK-winkel te sluiten vanwege gebrek aan personeel.